مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 21:402023-06-05سياسي

آغاز 35 مین سال رهبری آیت الله خامنه ای 


  دیدارهای مردمی و پرحضور در محل حسینیه امام خمینی (واقع در انتهای خیابان فلسطین) انجام می شود که ساخت آن در سال 1368 انجام شد.

-   دیدارهای مردمی و پرحضور در محل حسینیه امام خمینی (واقع در انتهای خیابان فلسطین) انجام می شود که ساخت آن در سال 1368 انجام شد.

   امروز 15 خرداد 1402 ، آغاز 35 مین سال رهبری آیت الله خامنه ای است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، آیت الله سیدعلی خامنه ای در جلسه فوق العاده مجلس خبرگان در روز 14 خرداد 1368 به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.

ایشان در آن زمان، رییس جمهوری بودند و چون در آن زمان شرط مرجعیت برای رهبری حذف نشده بود انتخاب قطعی و دایمی را باید پس از تصویب بازنگری در قلانون اساسی و حذف قید مرجعیت دانست.

به این معنی که دوباره و بعد از حذف قید مرجعیت در قانون اساسی بازنگری شده هم رأی دادند.

 آیت الله خامنه ای هم اکنون 84 ساله هستند و به عنوان دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران بعد از امام خمینی (بنیانگذار)، تاکنون 34 سال رهبری را برعهده داشته اند و هر چند خود با عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران اولین پیام را در این مقام فرستادند اما هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه استفاده از عنوان رهبر انقلاب را برای ایشان هم ممکن دانست و گفت همچنان سه عنوان امام، بینان گذار و رهبر کبیر انقلاب خاص امام خمینی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز 35 مین سال رهبری آیت الله خامنه ای 

آغاز 35 مین سال رهبری آیت الله خامنه ای